loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 837 شنبه 1394/02/12 نظرات (1)

طرز تهیه کباب کوبیده سنتی

مواد لازم:

گوشت مخلوط چرخ کرده: برای هر سیخ ۷۰ گرم، نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم، جوش‌شیرین: نصف قاشق چایخوری، پیاز: ۲ عدد برا ی یک کیلو گوشت، زرده تخم‌مرغ: ۱ عدد.

دستور پخت:

گوشت را به نسبت برابر، نیمی گوسفندی و نیمی گوساله، با هم چرخ کنید. برای هر دو کیلو گوشت، نصف قاشق چایخوری جوش شیرین اضافه کنید. پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و با نمک و فلفل و زردچوبه به گوشت افزوده و خوب ورز دهید. مجددا آن را چرخ کنید و زرده تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید و ورز دهید.

به این گوشت یک ساعت استراحت دهید. بعد مقداری آب جوش را در ظرفی بریزید و کنار دست خود بگذارید. برای هر سیخ تقریبا ۷۰ گرم گوشت را بردارید. دست خود را در آب جوشی که اکنون از حد جوش پایین‌تر آمده و گرم است بزنید و گوشت را روی سیخ هدایت کنید (یعنی با دست گوشت را به طور یکنواخت فرم داده و انتهای سیخ را با فشار انگشتانتان روی سیخ بچسبانید تا کباب نریزد).

میزان چربی گوشت و ورزدادن کافی، پیش از سیخ کشیدن کباب، دو عامل مهم برای تهیه کبابی باکیفیت است. بهتر است کباب سنتی را روی آتش زغال تهیه کرده و با نان سنگک و سماق میل کنید.


  • منبع: چاردیواری
  • لایک، فراموش نشود!
  • ویرایش مجدّد: پورتال فهادان
  • لینک کوتاه این مطلب: http://goo.gl/lzYkKC

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط عبدالحمید محمدی نجف آبادی در تاریخ 1394/02/14 و 14:04 دقیقه ارسال شده است

سلام خسته نباشید
پست خوبی بود .فقط میخواستم بگم که احتیاجی به جوش شیرین نیست و اضافه کردن اون نه تنها کار خاصی انجام نمیده ، بلکه برا بدن مضره .خصوصا زخم معده و پوکی استخوان میاره
نکته بعدی هم برا نریختن گوشت تو اتش ، چرخ کردن بیشتر از 3 الی 4 بار و ورز دادن زیاده
ممنون


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری