loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 467 پنجشنبه 1393/10/25 نظرات (1)

چگونه مخاطبان را مشتاق شنیدن کنیم؟

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که هیچ کس به سخنان شما گوش نمی‌دهد؟ جولین ترژر اینجاست تا به شما کمک کند مخاطبان خود را مشتاق شنیدن سخنانتان کنید.

ترژ، ترفندهای ایراد یک سخنرانی قدرتمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. گفته‌های ترژر می‌تواند اصواتی را که در این جهان می‌شنویم، زیبا‌تر کند.

صدای انسان، زیبا و قدرتمند

صدای انسان، همانندِ سازیست که همه ما قادر به نواختن آن هستیم و احتمالاً قدرتمند‌ترین صدای شنیده شده در جهان است. صدای انسان می‌تواند آغازگر یک جنگ یا وسیله‌ای برای ابراز عشق باشد. با این حال، بسیاری از افراد، احساس می‌کنند دیگران به سخنان آن‌ها گوش نمی‌دهند. دلیل آن چیست و چگونه می‌توانیم قدرتمندانه صحبت کنیم و با سخنان خود، تغییراتی در این جهان به وجود آوریم؟

هفت اشتباه بزرگ هنگام صحبت کردن

قصد دارم در این نوشتار، عاداتی را معرفی کنم که من آن‌ها را هفت اشتباه بزرگ می‌دانم و لازم است از آن‌ها پرهیز شود چرا که ارتکاب هر یک از آن‌ها کلام شما را تضعیف می‌کند.

1- غیبت

نخستین اشتباه بزرگ، غیبت یا‌‌ همان بدگویی پشت سر فردیست که در جمع، حضور ندارد. این عادت، پسندیده نیست چون همه ما می‌دانیم فردی که رو در روی ما پشت سر دیگران، صحبت می‌کند، قطعاً چند دقیقه بعد مقابل آن‌ها از ما بدگویی خواهد کرد.

2- قضاوت

قضاوت، دومین اشتباه است. افراد زیادی را می‌شناسم که در سخنان خود دائماً در حال قضاوت دیگرانند که گوش دادن به صحبت‌های این افراد واقعاً سخت است.

3- منفی گرایی

سومین اشتباه، منفی‌گرایی است. همه می‌توانند گرفتار این معضل شوند مثلاً یکی از اقوام ما در آخرین سال‌های عمرش، بسیار منفی‌گرا شده بود به طوری که شنیدن صحبت‌هایش واقعاً دشوار بود. یادم می‌آید روزی به او گفتم: امروز اول اکتبر است و او چنین پاسخ داد: می‌دانم، به نظرت ترسناک نیست؟!

4- غر زدن

غر زدن نیز یکی از انواع منفی گرایی است. این صفت یکی از هنرهای ملی انگلستان و حتی ورزش ملی انگلیسی‌هاست! باور کنید اغراق نمی‌کنم! ما انگلیسی‌ها همیشه درباره آب و هوا، ورزش، سیاست و همه چیز غر می‌زنیم و همواره از همه چیز، شاکی هستیم. غر زدن مثل یک ویروس منتقل می‌شود و در مدت زمان بسیار کمی افراد زیادی را آلوده می‌کند در نتیجه افرادی که آلوده این ویروس شده‌اند، همه چیز را تیره و تار می‌بینند در واقع، این عمل با نور و روشنایی در تضاد است.

5- بهانه تراشی

مطرح کردن عذر و بهانه، پنجمین اشتباه بزرگ، تلقی می‌شود. برخی افراد، همیشه می‌خواهند دیگران را متهم کنند و اشتباهاتشان را به گردن آن‌ها بیندازند. آن‌ها فقط دیگران را متهم می‌کنند و مسئولیت رفتار‌ها و اعمال خود را نمی‌پذیرند در حقیقت گوش دادن به سخنان این افراد بسیار سخت است.

6- اغراق

ششمین اشتباه بزرگی که باعث می‌شود دیگران از شنیدن سخن من، روی گردان شوند. اغراق و خالی‌بندیست که حتی گاهی موجب افت نوع بیان شما می‌شود. اغراق، اغلب به دروغگویی ختم می‌شود بنابراین هیچ کس علاقه‌ای به شنیدن سخنان فردی که می‌داند دروغگوست، ندارد.

7- تعصب کورکورانه (ترکیب نظر شخصی + واقعیت)

تعصب بی‌پایه و اساس، هفتمین اشتباه هنگام صحبت کردن است. فرد متعصب نمی‌تواند نظرات خود را از واقعیت متمایز کند. اگر نظرات و واقعیات با یکدیگر ترکیب شوند، چیزی شبیه به توفان (و بمب) ایجاد می‌شود. در چنین شرایطی، فرد متعصب، چنان شما را با نظراتش بمباران می‌کند که گویی همه حرف‌هایش حقیقت محض است.

منبع: برترین‌ها

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط زهرا در تاریخ 1393/10/25 و 14:32 دقیقه ارسال شده است

غر زدن ریشه در ناشکری داره
پاسخ : سلام علیکم!

و ناشکری ریشه در منفی‌یافی...


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری