loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 635 یکشنبه 1393/09/09 نظرات (2)

 

روش تشویق و تنبیه توسط فرمانده

 

به طور کلی هر نوع تشویق و تنبیه که از سوی شخص فرمانده و مدیر مافوق صادر شود، تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر افراد و سازمان دارد. از بین این‌ها، آن مواردی که مکتوب و دست‌نوشته باشد، باز از تأثیر بیشتری برخوردار است.

 

امّا چند توصیه در این رابطه لازم است:

-اول اینکه، در تشویق هرچه این کار علنی‌تر باشد اثر آن بیشتر است.


-دوم اینکه، هرچه فاصله سازمانی تشویق‌شونده یا تشویق‌کننده بیشتر باشد، اثر آن بیشتر و عمیق‌تر است. مثلاً هیچ اشکالی ندارد، فرمانده تیپ، سرباز یک ماه خدمت را به واسطه کار و حرکت خوبی که انجام داده تشویق کند. البته بدیهی است در حالت عادی، بایستی رعایت سلسله مراتب فرماندهی نیز بشود.

-سوم اینکه، تشویق اگر به همراه هدیه‌ای هر چند کوچک هم باشد موثرتر است.

در رابطه با تنبیه، هر چه از این داروی نجات‌بخش بسیار تلخ، کم استفاده شود بهتر است. اما در صورت ضرورت و اجبار حتی‌الإمکان از حداقل‌ها استفاده شود، البته غیرمستقیم باشد و از پایین‌ترین مراتب تنبیه در حد رفع مشکل و ساخته‌شدن و اصلاح فرد باشد.

 

تنبیه اصلاح است نه انتقام، در چنین حالتی قطعاً اصلاح‌کردن بسیار ظریف و حساب شده خواهد بود.


اوامر، نواهی، تشویقات و تنبیهات که دست‌نوشته شخص فرمانده باشد، تأثیر بسیار زیادی در روحیه زیردستان دارد.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط hamidghorbani در تاریخ 1394/04/05 و 20:29 دقیقه ارسال شده است

تشويق بايددرمقابل همه صورت گيردتاهمه ببينندتاانرزي بگيرندوباعث ميشه وباروحيه ي بالاتري كاركنندتاروزهم خودشان موردتشويق قرارگيرندولي تنبيه بايدبصورت پنهاني باشدكه باعث تضعيف روحيه كاركنان نشود
نام حميدقرباني

این نظر توسط گودرز حسینی منجزی در تاریخ 1394/03/27 و 10:22 دقیقه ارسال شده است

با توجه به تجربه اینجانب که اکثر رده های مسئولیتی را در یک سازمان تجربه کرده ام تشویق بسیار موثر تر از تنبیه می باشد ، به لحاظ اینکاه تشویق مخصوصا\" اگر با یک تقدیر نامه باشد اثر آن تا سالهای سال به جا می ماند ولی اثر تنبیه زود گذر و کوتاه می باشد مضاف بر اینکه دید فرد نسبت به محیط اطراف تا حد بسیار ی پایین می آورد لذا در صورتی که مجبور به تنبیه شدیم هر چه پنهانی تر باشد بهتر است چون بعضی شخصیتها در قبال تنبیه بسیار شکننده می باشند و با یک تنبیه نا بجا آسیب شدیدی به فرد وارد میگردد ولی چیزی که یک مدیر سازمان باید بسیار به آن توجه نماید تشویق و تنبیه درست و به جا باید باشد که بهترین تاثیر را در افراد داشته باشد


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری