loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 638 شنبه 1389/08/22 نظرات (0)

سلام خدمت استاد غزيزم جناب آقای مسعود رضانژاد فهادان!
گام اوليه زندگي صداقت است براي اينكه زن و مرد بايد به همديگر دروغ نگويند و با هم در زندگي صداقت داشته باشند چون با دروغ گفتن اطمينان خود را نسبت به یکديگر از دست مي دهند به گفته ي حضرت رسول صلوات الله علیه و آله دروغ مايه فساد و خراب شدن است اگر پدر دروغ بگويد اطمينان زن و فرزندان خود را از دست مي دهد و بالعكس.

دروغ باعث از دست رفتن اعتماد می شود

در زندگي حتي اگر صداقت براي ما هزينه داشته باشد بايد راست گفت چون صداقت عامل نجات است حتي اگر با گفتن حرف راست ترس و لرزي داشته باشیم اشكالي ندارد دروغ گفتن حرام است ولي لزومی ندارد هر راستی را بگویی.
حضرت رسول صلوات الله علیه و آله به حضرت علي علیه السلام نقل مي كند كه از دروغ بپرهيز كه دروغ سياهي مي آورد دروغ گفتن فراموشي مي آورد چون هماهنگي بين حرف هايش وجود ندارد دروغ گو رسوا مي شود و ای کاش همين رسوايی باعث مي شد كه ديگر دروغ نگويد مثلاً گاهي ممكن است كه همسر انسان دوست نداشته باشد كه او منزل فلان دوست و يا آشنا رفته باشد او مي تواند با نگفتن اين كه كجا رفته اگر از او سوال شود كه كجا بودي نه دروغ گفته و نه راستش را بگوید كه باعث ناراحت شدن همسرش شود.
در خصوص اين سوال كه اگر كسي به خواستگاري دختر شما بيايد اگر شغل ثابت نداشته باشد شما چه جوابي مي دهيد؟
اگر ما در همه ي زمينه ها خدا را در نظر داشته باشيم و براي روزي به او توكل كنيم مي توان گفت كه خدا براي او بس و كافي است.
ازدواج خود يك مصداق اصلي پیروی از انبيا و اوليا علیهم السلام است در مراسم خواستگاري اگر پدر و مادر بگويند كه ما به هر طريقي هواي پسرمان را داريم پدر و مادر عروس به او اطمينان مي كنند در صورتي كه ممكن است كه آن ها شايد فردا پشيمان بشوند يا از دنيا بروند پس چرا به حرف خدا كه مي گويد به من توكل كنيد و تقوا پيشه كنيد توجه نمي كنيم كه انسان با تقوا چون خدا را دارد مي تواند با تمام مشكلات زندگي دست و پنجه نرم كند.
يك مرد بايد در زندگي واجبات را انجام دهد و محرمات را ترك كند لقمه حرام در زندگي نياورد هم اخلاق خوب داشته باشد و هم چشم پاك باشد.
البته يك زن خوب هم بايد مثل مرد اصل اول را به اضافه عفاف و پاك دامني همراه با مديريت پذيري داشته باشد.

 


نظر استاد:

سلام علی جان!

خیلی خلاصه شده بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری