loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
Pariya بازدید : 1958 سه شنبه 1395/06/02 نظرات (0)

فوت‌وفن شستن پرده‌های کرکره‌ای

پرده‌های کرکره‌ای روشی مناسب برای پوشاندن پنجره‌ها هستند؛ اما نگهداری از آن‌ها دشوار است؛ زیرا هر نوار باید به صورت جداگانه شسته شود. در ادامه با فوت‌وفن‌هایی برای شستن این پرده‌ها آشنا خواهید شد.

شستن و تمیز کردن پرده‌های کرکره‌ای باریک روش معجزه‌آسایی ندارد؛ اما در ادامه چند نکته برای آسان‌تر کردن این کار آورده شده است.

قبل از شروع:

  • ابتدا با جاروبرقی یا یک برس اسفنجی یا یک گردگیر پر، کثیفی‌های رو سطح هر نوار را پاک کنید.
  • نوارها را پایین بکشید و هر کدام را با روش گفته شده به طور کامل از بالا به پایین و سپس معکوس دوباره پاک کنید.

هر نوار را از یک سمت به سمت دیگر با یک اسفنج آغشته به صابون پاک کنید یا با کمک روش‌های زیر، کار را کمی آسان‌تر کنید.

  • یک تکه پنبه یا پارچه پشمی را دور یک خط کش چوبی ببندید. مایع تمیزکننده را روی آن اسپری کنید و سپس خط کش را روی هر نوار به سمت عقب و جلو بکشید.
  • یک جوراب نخی به دست کرده و مقداری تمیز کننده بر روی آن قرار دهید. سپس نوارها را با حرکت عقب و جلو پاک کنید. بعد با یک جوراب دیگر آن‌ها را خشک کنید.
  • با یک دستکش نخی یا بافتنی نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

اگر نوارهای پرده کرکره بیش از اندازه کثیف و چرب هستند، با خیساندن می‌توانید آن‌ها را به راحتی تمیز کنید.

  • یک حوله در وان حمام پهن کنید و وان را پر از آب گرم کنید. سپس کمی مایع ماشین ظرفشویی به آب اضافه کنید. پرده‌ها را باز کنید و روی حوله قرار دهید. عمق آب باید به اندازه‌ای باشد که تمام نوارها را بپوشاند.
  • اجازه دهید پرده به مدت ۳۰ دقیقه خیس بخورد. سپس آن‌ها را از بالای قاب نگه داشته، در درون آب غوطه‌ور کرده و سپس در بیاورید. هر نوار را با اسفنج یا یک قلم‌مو نایلونی نرم با ملایمت تمییز کنید. با یک مسواک گوشه‌ها را به راحتی بشویید. اگر کثیفی‌ها از بین نمی‌روند، زمان طولانی‌تری در آب خیسانده و دوباره بشویید. بعد آب وان را خالی کرده و با آب تمیز پرده را آب بکشید و با یک حوله‌ نرم خشک کنید.
  • همچنین می‌توانید به جای غوطه‌ور کردن پرده در وان، آن را در یک روز گرم و آفتابی، روی چمن پهن کنید. با یک آبپاش کمی صابون روی آن بپاشید و با شلنگ آن را بشویید. در صورت نیاز می‌توانید با یک قلم‌مو نرم نایلونی آن را تمیز کنید. سپس با آب تمیز آن را شستشو داده و بگذارید تا خشک شود.

نحوه تهیه یک مایع شستشوی خانگی و قوی

برای شستن پرده کرکره‌ها به یک محلول شوینده همراه با آب گرم و یک اسپری آبپاش نیاز دارید. اگر به یک پاک کننده قوی‌تر نیاز دارید، از موارد زیر استفاده کنید:

  • یک فنجان آمونیاک و یک فنجان آب گرم.
  • یک قاشق غذاخوری مایع ماشین ظرف‌شویی را به یک سطل آب گرم و صابون اضافه کنید.

نکته:

اگر به طور مرتب پرده کرکره‌ها را جارو بکشید، کافی است یک یا دو بار در سال آن‌ها را بشویید. بعد از شستشو، با یک پارچه سطح کرکره‌ها را با مخلوط آب داغ و ۲ قاشق غذاخوری عصاره لیمو پاک کنید. این کار گرد و غبار را دفع خواهد کرد.

توجه:

 روش خیساندن و افشانه کردن برای پرده کرکره‌های وینیل (نوعی پلاستیک)، آلومینیوم و پلاستیک کار می‌کند. با این حال اطلاعات سازنده‌ را جهت اطمینان چک کنید. اگر نوارها از جنس آلومینیوم هستند، از استفاده دستور‌العمل آمونیاک اجتناب کنید.

برچسب: تمیز کردن, فوت‌وفن, پرده کرکره

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری