loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 541 پنجشنبه 1395/04/17 نظرات (0)

هر آنچه لازم است در مورد Xbox One S بدانید!

مایکروسافت در کنفرانس E3 2016 خود اقدام به معرفی مدل جدیدی از کنسول نسل هشتم خود با نام Xbox One S کرد که بطور کلی دارای سخت‌افزار قوی‌تری نسبت به مدل معمولی این کنسول است. در این مقاله سعی می‌کنیم تمامی اطلاعات لازم در مورد این کنسول جدید را به خدمت شما برسانیم.

تفاوت Xbox One S با مدل معمولی آن در چیست؟

اولین تفاوت میان نسخه S و معمولی کنسول XOne مربوط به ظاهر آن‌ها می‌شود. پس از معرفی XOne اولین موج انتقادات به ظاهر نچندان جذاب و ابعاد بزرگ آن روانه شد که بنظر می‌رسد مایکروسافت در نسخه S از این مسئله درس عبرت گرفته است و شاهد ظاهری شکیل‌تر و کوچک‌تر ( طبق شایعات مدل S چهل درصد از مدل معمولی کوچک‌تر است) هستیم و بنظر می‌رسد در این مدل پاور آجر مانند! آن در داخل کنسول گرفته است و دیگر شاهد حضور آن در کنار کنسول خود نیستید!

همچنین گفته شده است کنترلر 150 دلاری مایکروسافت با نام الیت بجای کنترلر ساده XOne در برخی بسته‌بندی‌های خاص S قرار گرفته است و تم کینکتی که در باندل مخصوص این کنسول قرار گرفته است همانند خود آن سفید رنگ یا Robot White خواهد بود و دارای تغییرات مختلفی در طراحی خود است.

از بحث ظاهری فاصله می‌گیریم و بزرگ‌ترین تفاوت این دو کنسول یعنی بخش سخت‌افزاری آن‌ها می‌پردازیم. با توجه به اطلاعات منتشر شده XOne S دارای سخت‌افزاری قوی‌تر نسبت به مدل معمولی خود است و تاکنون گفته شده است که مدل S دارای گرافیک با ظرفیت بالاتر و حافظه داخلی بیشتری خواهد بود. به همین خاطر این کنسول قادر است از افکت‌های HDR پشتیبانی کرده و تصاویری با خروجی 4K برروی دیسک‌های بلوری و تمامی دیسک‌های دیگر منتشر کند.

همچنین گفته شده است این کنسول قادر است کیفیت پردازشی یک بازی معمولی را در مقایسه با مدل معمولی XOne افزایش دهد اما شاهد تغییری در عملکرد بازی‌ها نیستیم، برای مثال عناوینی که بطور معمولی بصورت 30 FPS یا سی فریم بر ثانیه اجرا می‌شدند برروی این کنسول تفاوتی نداشته و به همان شکل اجرا خواهند شد و شاهد ارتقاء آن به شصت فریم بر ثانیه نخواهیم بود. اما با وجود تمامی تفاوت‌های سخت‌افزاری میان این دو کنسول مسئولین مایکروسافت اعلام کرده‌اند که مدل S دارای محتوای انحصاری نخواهد بود و قادر است تمامی عناوین XOne و عناوین Xbox 360 که به واسطه قابلیت بکوارد کامپتبیلیتی برروی این کنسول منتشر شده بودند را اجرا کند.

برخلاف مدل معمولی کنسول XOne مدل S این قابلیت را دارد تا بطور عمودی بایستد و پایه مخصوص آن در باندل 2 ترابایتی کنسول قرار دارد یا بطور جدا و با قیمت 20 دلار به فروش می‌رسد. از دیگر تفاوت‌های دیگر این دو کنسول می‌توان به جایگزین شدن دکمه پاور روی کنسول از مدل تاچ به مدل فیزیکی اشاره کرد و همچنین برخی از پورت‌های کنسول از قسمت پشتی آن به قسمت جلو اضافه شده‌اند و به همین خاطر شما می‌توانید یک درگاه USB را در مقابل کنسول مشاهده کنید.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شده بود تم S همانند مدل معمولی آن دیگر تیره نیست بلکه به رنگ سفید یا اصطلاحا Robot White است که این تم درتمامی تجهیزات دیگر آن مانند کنترلر یا کینکت نیز مشاهده می‌شود. کنترلر مخصوص این مدل نیز دارای تغییرات کوچکی نسبت به مدل الیت یا مدل معمولی خود است و می‌توان به عوض شدن طراحی آنالوگ‌ها اشاره کرد.

همچنین این کنترلر قادر است به وسیله بلوتوث به کامپیوتر شخصی شما متصل شود و دیگر نیازی به خرید یک دانلگل مخصوص برای این کار نیست که این قابلیت برای امکان Play Anywhere مایکروسافت که به تازگی در کنفرانس E3 2016 معرفی شد و به گیمر این اجازه را می‌دهد تا تمامی عناوین کنسول XOne و 360 را برروی کامپیوتر شخصی خود تجربه کند در نظر گرفته شده است. در پایان این قسمت لازم به ذکر است حافظه داخلی مدل S تا دو ترابایت قابل ارتقا است درحالیکه مدل معمولی کنسول تنها تا سقف یک ترابایت قابلیت ارتقا داشت.

چرا باید Xbox One S را خریداری کنم یا کنسول معمولی خود را به مدل S ارتقاء دهم؟

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پیش از معرفی شدن نسخه S اقدام به خرید کنسول XOne کرده‌اید، دلایل متعددی وجود دارد که شما را قانع می‌کند کنسول خود را به مدل S ارتقاء دهید. اولین دلیل حافظه دو ترابایتی این کنسول است، با توجه به حجم بسیار زیاد بازی‌های دیجیتالی و توسعه اکسپنشن‌ پک‌ها یا محتواهای اضافی شامل DLCها، ممکن است باعث شوند هارد یک ترابایتی نسخه معمولی Xbox کم آورده و شما به ناچار مجبور به پاک کردن اطلاعات خود شوید.

اینجاست که Xbox One S با حافظه داخلی معادل دو برابر نسخه معمولی دست شما را برای نگه‌داری اطلاعات و بازی‌های خود بسیار بازتر میگذارد. به علاوه این کنسول دارای خروجی4K نیز هست که برای دارندگان تلویزین‌هایی با وضوح تصویر برابر مناسب است. اما درنهایت لازم به ذکر است مدل معمولی Xbox در حال حاضر به خوبی جوابگوی نیازهای شماست و از این حیث هیچ اجباری برای تعویض این کنسول وجود ندارد.

همچنین برخی از تجهیزات این کنسول بطور جداگانه قابل خرید هستند، برای مثال شما می‌توانید کنترلر این کنسول را با قیمت 60 دلار خریداری کنید.

تاریخ عرضه و قیمت XBox One S چیست؟

تنها تاریخی که تاکنون مایکروسافت به آن اشاره کرده است، حوالی ماه آگوست است و طبق اطلاعات منتشر شده مدل دو ترابایتی آن که بصورت محدود عرضه می‌شود با قیمت 399 دلار، مدل یک ترابایتی آن با قیمت 349 دلار و در نهایت مدل 500 گیگابایتی این کنسول با قیمت 299 دلار عرضه خواهد شد.

  • منبع خبر : VG24/7
  • مترجم: محمّد امین بهتونی
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری